Szolgáltatás

Szakmai tanácsadó

B. Kerekek és görgők kiválasztásának kritériumai

6. Kerékcsapágyak

Beálló görgőscsapágy Golyóscsapágytömítés Golyóscsapágytömítés
Beálló görgőscsapágy

A beálló görgőscsapágyak két görgősorral rendelkeznek, melyek nagy felületen érintkeznek a futópályával, így biztosítva kis átmérő esetén is egy igen nagy teherbírást.
Az önbeálló csapágyak érzéketlenek a szöghibával szemben. Az extrém nagy hordozófelület miatt nagyon nagy futóteljesítmény érhető el. Ennek köszönhetően beálló görgős- csapágyakat nagyteherbírású görgőknél, kiváltképpen építkezéseknél (3 műszak - 24 óra) használnak fel.
Szabvány szerint a beálló görgőscsapágyak nincsenek tömítve.

Kívánságra szállítható speciális tömítőgyűrű, beálló görgőscsapágy részére.
Golyóscsapágytömítés

Korrózióveszélyes felhasználás esetén párás, nyirkos környezetben szállítható egy kiegészítő speciális csapágytömítés is.
A rés és csúszótömítés kombinációja optimális védelmet biztosít nedvességgel és szennyeződéssel szemben.

A golyóscsapágytömítéssel ellátott kerekek (kiegészítő rendelési kód: -KD) mosóberendezésekkel tisztíthatók.
A csúszótömítés következtében a gördülési ellenállás valamivel nagyobb.
Azoknál a kerekeknél, ahol csak egy golyóscsapágy kerül beépítésre, a tömítés nem változtatja meg sem a kerékfurat átmérőjét, sem az agyfurat hosszát.


Azoknál a kerekeknél, ahol két golyóscsapágy kerül beépítésre, a kerékfurat átmérője csökken és az agyfurathossz 2 mm-rel megnő, mert a tömítő részek átveszik a persely szerepét.

Golyóscsapágytömítéssel rendelkező kerekek problémamentesen szerelhetők mind forgó-, mind fixvillába.

A golyóscsapágytömítéses változat tengelyvégre való szerelése a kis furatátmérő miatt nem ajánlott.

Letölthető pdf formátumban